•   Piątek, 26 kwietnia 2024
Nowe technologie

Automatyczny monitoring cen e-commerce – zobacz, jakie przyniesie Ci korzyści

Przeraża Cię coraz większa liczba konkurencyjnych sklepów internetowych? Zauważasz odpływ klientów, którzy wybierają tańsze oferty e-commerce? Zastanawiasz się, w jaki sposób znaleźć złoty środek, który pozwoli Ci zaproponować klientom atrakcyjne ceny, a jednocześnie wygenerować satysfakcjonujące zyski ze sprzedaży? Wykorzystaj narzędzia do automatycznego monitoringu cen – przekonaj się, w jaki sposób pomogą Ci skutecznie realizować założenia polityki cenowej, przyciągnąć klientów i zwiększać zyski ze sprzedaży.

Z czym muszą mierzyć się dzisiaj właściciele e-commerce?

Konkurencja w e-commerce stale rośnie. Coraz większa liczba firm przenosi swoje biznesy do sieci i jest to trend nieodwracalny. Dla klienta niesie to bardzo wiele korzyści, m.in. możliwość przebierania w ofertach. Niestety dla sprzedawców wiąże się to z bardziej zażartą walką o klienta. Zmiany na rynku charakteryzują się coraz większą intensywnością, a to z kolei powoduje, że manualne monitorowanie cen i działań konkurencji nie przynosi oczekiwanych efektów.

Dlaczego ręczne monitorowanie cen dzisiaj nie działa?

Jak już zapewne wiesz, liczba konkurencyjnych e-sklepów jest coraz większa, a to oznacza, że rośnie też liczba danych, które trzeba przeanalizować. Niestety praca nad zebraniem, przeanalizowaniem danych oraz wyciągnięciu z nich właściwych wniosków zajmuje bardzo dużo czasu. Przy dynamicznych zmianach cen czy wdrażaniu różnych akcji marketingowych z dużym prawdopodobieństwem okaże się, że zebrane dane nie będą już aktualne w momencie, kiedy wdrożysz nowe ceny, będące odpowiedzią na rynkową sytuację z danego okresu.

To z kolei będzie oznaczać, że w zakresie polityki cenowej podejmujesz działania oparte na nieaktualnych danych, a zatem niemogące przynieść oczekiwanych efektów.

Automatyczny monitoring cen – rozwiązanie na rosnąca konkurencję

Automatyczny monitoring cen wykorzystuje działanie inteligentnych algorytmów, które analizują rynek i dostarczają sklepom internetowym aktualne dane nawet kilka razy dziennie. W przypadku sklepów działających w branżach, w których ceny zmieniają się bardzo dynamicznie jest to zatem nieodzowne narzędzie do prowadzenia skutecznej polityki cenowej. Jeśli nie chcesz polegać wyłącznie na algorytmach, wybierz monitoring cen Dealavo. Działanie systemu jest wspierane przez pracę doświadczonych specjalistów, na co dzień pracujących nad poprawą efektów sprzedaży sklepów internetowych.

Co zyskasz dzięki monitoringowi cen?

Przede wszystkim system przyniesie Ci zawsze aktualne dane w czasie nieporównywalnie krótszym do manualnej pracy nad ręcznym monitorowaniem cen. Oprócz tego dowiesz się też:

  • ile sklepów oferuje podobne produkty i stanowi dla Ciebie bezpośrednią konkurencję;
  • jak wyglądają Twoje ceny na tle konkurencji;
  • jakie pozycje w rankingach porównywarek cenowych zajmują Twoje oferty;
  • kto jest najtańszy na rynku.

Na podstawie pozyskanych danych możesz świadomie i w oparciu o zawsze aktualne twarde dane rynkowe zaproponować cenę, która będzie zarówno atrakcyjna dla klientów, jak równie przyniesie Ci satysfakcjonujące zyski ze sprzedaży.

Artykuł partnera

Zobacz również

Komentarze (0)

Zostaw komentarz ⇾